Allegro i Gadu-Gadu – mocarze polskiego Internetu

Dwie popularne marki polskiego Internetu – Allegro i Gadu-Gadu – zostały wysoko ocenione w Rankingu Marek dziennika „Rzeczpospolita”. Zarówno Allegro, jak i GG należą do Naspers Ltd.

O Allegro:

Allegro.pl zajęło pierwsze miejsce w kategorii „Handel”. Wyróżnienie podkreśla niesłabnącą i dominującą pozycję serwisu Allegro na rynku e-commerce. Jest ponadto dowodem na umacniające się znaczenia wirtualnego handlu w Polsce.
Allegro to lider handlu elektronicznego w Polsce. Z usług serwisu korzysta w tej chwili 13,5 miliona użytkowników, to już co trzeci Polak. Największa platforma handlowa generuje obroty wyższe niż wszystkie sklepy internetowe razem wzięte. W roku 2010 obroty w serwisie sięgnęły 7,5 miliarda PLN, a prognozowany obrót za rok 2011 wynosi 8,6 mld zł.
Allegro istnieje od 1999 roku, a wraz z założonym przez Arjana Bakkera serwisem aukcyjnym Allegro rozpoczął się polski e-commerce. Jako firma, serwis rozwinął się w dynamicznie rosnącą Grupę Allegro, która obecnie zarządza 75 serwisami w 17 krajach na 3 kontynentach.
Od początku przyświeca nam ten sam cel – radość kupowania i sprzedawania online.

O Gadu-Gadu:

Marka Gadu-Gadu zajęła drugie miejsce w tegorocznej edycji rankingu „Rzeczpospolitej” Polska Marka w kategorii „Usługi”. Pod uwagę brano tzw. moc marki. To debiut GG w tym zestawieniu.
Gadu-Gadu to jedna z najsilniejszych marek w polskim Internecie, a jej pojawienie się w ogólnej kategorii „Usługi” świadczy o tym, że marki internetowe stają się silniejsze od marek z branż typu budownictwo, turystyka czy firmy kurierskie.
Marka Gadu-Gadu znalazła się także – po raz pierwszy – w setce Najsilniejszych Marek 2011, zajmując 89. miejsce z 60. punktami / na 100 maksymalnych.
Gadu-Gadu (dostępne od 2000 roku) to od lat niezmiennie najpopularniejszy w Polsce program do internetowych pogawędek zajmujący pierwsze miejsce w rankingu aplikacji – we wrześniu br. z GG skorzystało 5,8 mln użytkowników (badanie Megapanel PBI/Gemius).
„Z badań NetTrack wynika, że wciąż jest też jedną z dziesięciu najbardziej rozpoznawalnych internetowych marek portali w sieci” – czytamy w specjalnym dodatku do „Rzeczpospolitej”.

W najbliższych miesiącach GG Network szykuje nową wersję komunikatora.

Grupa Allegro oraz Gadu-Gadu należą do południowoafrykańskiego koncernu medialnego Naspers. Firma jest właścicielem również m.in. serwisu Bankier.pl Jednym z ostatnich przykładów połączenia możliwości i potencjału serwisów jest stworzenie wspólnego Biura Sprzedaży.

www.naspers.com