Trafiaj celnie z Allegro, GG i Bankierem

Biuro Reklamy Grupy Allegro i GG Network testuje nowe skuteczne targetowanie reklam w Internecie – „targetowanie zakupowe”, usługę pozwalającą marketerom idealnie skierować przekaz reklamowy w kluczowym momencie poszukiwania produktu przez klienta. Reklamodawcy mogą już z niego korzystać.

Nowa usługa wykorzystuje ogromną i unikatową bazę wiedzy o zachowaniach użytkowników największego serwisu e-commerce w Polsce. Reklamy będą mogły być emitowane podczas całego procesu zakupowego. Siłą nowego rozwiązania jest dotarcie do odpowiednich konsumentów w odpowiednim czasie.

Jak to działa?

Na podstawie analizy koszykowej zakupów dokonywanych na Allegro, wyodrębniane są grupy konsumentów, którzy z największym prawdopodobieństwem zakupią produkt z danej kategorii, w danym okresie czasu. Badania psychograficzne pozwalają z kolei na dostosowanie komunikacji marketingowej do wartości i stylów konsumentów, którzy chcą kupić dany produkt.

  • Dane z dzisiaj, które posiadamy, mogą być wykorzystywane już następnego dnia. Wiedza o tym, że jeden użytkownik chciał kupić dom 6 miesięcy temu, a drugi tydzień temu telewizor, pozwala przedstawić reklamę dopasowaną do ich aktualnych oczekiwań, w tym przypadku będzie to sprzęt RTV, oferta domu/mieszkania oraz wszystko, co z tym związane – mówi Łukasz Śnioch, Kierownik Działu Produktu Reklamowego Biura Reklamy Grupy Allegro i GG Network – Wykorzystując tę wiedzę możemy skierować reklamę dopasowaną do oczekiwań klientów.Użytkownik, który szukał np. telewizora na Allegro, po wejściu za jakiś czas na komunikator GG, czy serwis Bankier.pl, zobaczy reklamy właśnie telewizora, czyli produktu, którym się interesował. W ten sposób reklama podąża za użytkownikiem, odpowiadając na jego oczekiwania.

Oferta dotyczy więc nie tylko Allegro, ale także innych serwisów i usług grupy – jest dostosowana do ich profilu i charakteru.

Reklama na Allegro pomaga w podjęciu decyzji

Według najnowszych badań* ponad 80% użytkowników Allegro przynajmniej od czasu do czasu sprawdza ofertę reklamowanych produktów lub usług, a 17% robi to często, bardzo często lub zawsze. Allegro.pl jest jedynym miejscem w Internecie, gdzie zdaniem aż 20% badanych użytkowników reklamy pomagają w podjęciu decyzji.

Grunt to trafić w odpowiedni moment

Użytkownik poszukujący produktu rozpoczyna proces zakupowy w serwisie od szukania produktów, następnie porównuje właściwości i ceny i na koniec podejmuje decyzję o zakupie. Targetowanie zakupowe opiera się na danych o użytkownikach na każdym z tych trzech kluczowych etapów procesu zakupowego.

Nowa oferta jest adresowana do firm, które cenią wysoką jakość i skuteczność, chcą bezpośrednio i celnie dotrzeć do klientów.

Wdrożenie oferty to ważny moment dla polskiego rynku reklamowego. Jest to początek kolejnych zmian i udogodnień dla klientów wprowadzanych przez Biuro Reklamy Grupy Allegro i GG Network.
Marketerzy mogą testować nową usługę już od 17 maja.

http://reklama.gadu-gadu.pl


Oferta reklamowa Biura Reklamy wykorzystuje potencjał serwisów zasięgowych GG, platformy e-commerce Allegro oraz serwisów biznesowych z Grupy Bankier.pl. W połączeniu umożliwia efektywne dotarcie do 15 milionów polskich internautów. Klienci Biura Reklamy GG Network i Allegro korzystają z unikatowych rozwiązań m.in. w postaci targetowania reklam opartego na zachowaniach zakupowych użytkowników. Reklama w grupie Allegro i GG Network to praktycznie nieograniczone możliwości kontaktu i dotarcia aż do 80 % internautów w Polsce.
Biuro Reklamy Grupy Allegro i GG Network powstało w styczniu 2012 roku i łączy możliwości serwisów należących do GG, Grupy Allegro, w tym Bankier.pl. Spółki należą do grupy Naspers Ltd. – naspers.com

* Nota metodologiczna:

Badanie zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna prowadzonym w ramach projektu GG Opinion Detector (GGOD). Dane zebrane w ramach dwóch pomiarów za pomocą ankiety do samodzielnego wypełnienia (CAWI). Struktura próby tożsama ze strukturą polskich internautów ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz korzystanie z wiodących serwisów internetowych wg danych PBI/ Megapanel. Próba Losowo-kwotowa dobierana z ogólnopolskiego panelu badawczego Ariadna, N=499, kwiecień 2012.
Cel badania: Pomiar odbioru reklam w serwisie Allegro na tle reklam w internecie ogółem, w tym: stosunek do reklam internetowych, na ile reklamy przeszkadzają vs pomagają w wyborze produktów lub usług oraz skłonność do sprawdzania ofert produktów i usług w serwisie Allegro pod wpływem zamieszczonych tam reklam.