Politycy ćwierkają dla rozgłosu

Blip, Twitter, Haker, sypacz, yam – mikroblogi rozpoczęły podbój polskiego Internetu. Według szacunków już ponad milion osób w naszym kraju ćwierka” (to właśnie oznacza angielskie słowo twitt”). Eksperci uważają, że serwisy, w których można zamieszczać jedynie bardzo krótkie informacje tekstowe (ok. 140 znaków), mogą powtórzyć sukces Naszęj-Klasy czy Facebooka.

Gadu-Gadu, które stworzyło Blip.pl, przegoniło pod względem liczby polskich użytkowników swojego mikroblogu amerykańskiego lidera. Swoje konta mają w nim np. ZUS, Poczta Polska czy Kancelaria Premiera.

  • Chcieliśmy wyjść do ludzi i spróbować zmienić nasz wizerunek – twierdzi Rz” rzecznik ZUS Przemysław Przybylski. –ZUS jest często niesprawiedliwie postrzegany jako instytucja skostniała i nieprzyjazna ludziom.
    W mikroblogu tej instytucji internauci mogą nie tylko uzyskać informacje, ale też zadawać pytania. – Staram się na nie odpowiadać na bieżąco. Jeśli są bardzo skomplikowane, to odpowiedź wysyłam po kilku dniach – mówi Przybylski. (…)

Rzeczpospolita

25.03.2010

Jarosław Stróżyk