Przygotowywana od roku nowa wersja GG zostanie udostępniona w wersji testowej „beta” jeszcze w lutym. Po raz pierwszy w sposób innowacyjny połączy ona środowiska wersji instalacyjnej (na komputer), przeglądarkowej i mobilnej. Tymczasem dzisiaj wydawca komunikatora zdecydował się na opublikowanie nowego logo i nazwy.
– GG to znany, powszechnie używany skrót zamiennie z Gadu-Gadu – mówi o zmianie nazwy Tomasz Jażdżyński, szef GG Network. – Mówiąc lub pisząc np. GG 21 mamy na myśli numer, pod jakim możemy porozmawiać. Uznaliśmy, że wraz z wydaniem nowej platformy komunikacyjnej należy uznać ten skrót za jedyną, oficjalną nazwę komunikatora. Uprościć, podobnie jak uprościliśmy komunikator.
Ale to nie jedyny cel wprowadzonych nowości. Znak w 12-letniej już historii Gadu-Gadu zmieniał się wielokrotnie, w liternictwie i symbolu. Pojawiały się niespójne logotypy innych usług oferowanych przez producenta komunikatora.
Nowe logo GG wprowadza uporządkowaną identyfikację, a jednocześnie wiernie nawiązuje do kultowego słoneczka, jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli polskiego Internetu. Zmiany objęły w nim korektę rozstawu oczu, lekką zmianę uśmiechu, kształtu promieni, ujednolicono kolory. Zauważalna jest na pierwszy rzut oka typografia, czyli czytelne duże litery: GG. Nowy krój podkreśla nowoczesny i dynamiczny styl. Wyznacza kierunek zbliżającego się wydania GG.
Słoneczny symbol i nazwa to część całego nowego systemu identyfikacji wizualnej, opracowanego przez agencję interaktywną Veneo. Uwzględnia on też logotypy tzw. subbrandów, czyli usług towarzyszących, jak np. dostępnej w komunikatorze poczty e-mail.
- Popularny zwrot „Gadu-Gadu” pewnie długo nie zniknie i wcale nie chcemy się z nim żegnać – dodaje Jarek Rybus, PR Manager GG. – Nadal gadu-gadu to synonim komunikatora, określenie potocznej pogadanki, rozmowy między znajomymi. Gadu-Gadu to też nazwa portalu. Z pewnością jednak w zakresie nowej zintegrowanej platformy chcemy posługiwać się krótkim, czytelnym GG. Po prostu.
Siła GG
Gadu-Gadu to jedna z najsilniejszych marek polskiego Internetu.
Według BAV 2010 (BrandAsset Valuator), największego na świecie badania kondycji marek prowadzonego co roku przez agencję Young&Rubicam, marka Gadu-Gadu znalazła się na wysokim, 2. miejscu, tuż za Allegro (1. miejsce) i wyprzedzając w Polsce takie globalne marki, jak: Google (3. miejsce), Youtube (4. miejsce) i Gmail (5. miejsce).
Popularność GG potwierdził także ranking dziennika „Rzeczpospolita” – Polska Marka 2011 – w którym Gadu-Gadu zajęło 2. miejsce w ogólnej kategorii „Usługi”.
Z GG korzysta ok. 6 milionów użytkowników miesięcznie i jest to niezmiennie najpopularniejszy w Polsce program do internetowych pogawędek, pomimo dynamicznego rozwoju serwisów społecznościowych oferujących elementy czatu. Kultowe statusy dostępności GG, jak np. „dostępny”, „zaraz wracam” stały się nieodłącznym atrybutem społeczności internetowej. GG umożliwia rozmowy tekstowe, głosowe i video, pozwala na wysyłanie plików. W nowej wersji pojawią się kolejne przydatne możliwości. Co ważne, zostaną one wprowadzone z poszanowaniem preferencji użytkownika.