OPEN FM najpopularniejszym radiem internetowym w Polsce

Z badania RadioNet D-Link Technology Trend przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wśród słuchaczy radia internetowego wynika, że największą popularnością cieszy się platforma radiowa OPEN FM. Za pośrednictwem samego tylko komunikatora Gadu-Gadu słucha tej stacji ponad 19% badanych. Ponadto OPEN FM jest słuchane ze strony www i z własnego playera, co pozwala na szacowanie dla tej stacji bezkonkurencyjnego wyniku na poziomie 25%.

Badanie dowiodło, że 22% osób słucha radia on-line za pomocą komunikatora internetowego, 31% za pomocą tzw. playera, 36 % przez serwis internetowy z wieloma stacjami lub kanałami i 52 % ze strony konkretnego nadawcy. Analiza wyników popularności radia-on line niezależnie od sposobu słuchania wskazuje, że niekwestionowanym liderem radia internetowego jest OPENFM z wynikiem 25%. Kolejne miejsca zajmują www.rmf.fm (9,2%), www.eska.pl (8,9%), www.radiozet.pl (6,9%), Miasto Muzyki (5,1%), Polska Stacja 4,4%.
Wyniki badania RadioNet D-Link Technology Trend to kolejny dowód na to, że OPEN FM jest niekwestionowanym liderem radia internetowego. Dotychczas wskazywały na to dane gemiusStream, gdzie stwierdzono, że OPEN FM ma ponad 3 mln użytkowników miesięcznie oraz analogiczne dane odsłuchiwania tej stacji z unikalnych numerów Gadu-Gadu.

Producentem OPEN FM jest spółka GG Network S.A., wydawca m.in. popularnego komunikatora Gadu-Gadu.

Źródło danych: Dane na podstawie publikacji badania RadioNet D-Link Technology Trend. Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2010 na zlecenie firmy D-Link przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie przeprowadzone zostało za pośrednictwem Internetu na ogólnopolskiej 1000 osobowej próbie internautów – słuchaczy radia z panelu internetowego IBIS w wieku 15-75 lat. Celem badania było poznanie opinii oraz zwyczajów związanych ze słuchaniem radia w Internecie.
Zasady oszacowań: dla OPEN: 22% badanych słucha radia przez komunikator z czego 87% słucha OPENFM, co daje wynik 19%. Ponadto, 3,6% słucha OPENFM z serwisu internetowego (10% z 36% badanych) oraz 2,2% z playera (7% z 31% badanych. Dla www.rmf.fm – słucha 9,2% (18% z 52% badanych), www.eska.pl – słucha 8,9% (17% z 52% badanych), dla www.radizet.pl słucha 6,9% (13% z 52% badanych). (Wszystkie przeliczone dane w załączniku excel. Dane źródłowe z publikacji D-Link w załączniku Power Point)

KOMENTARZ
Z uwagi na stale rosnącą popularność internetowych stacji radiowych w Polsce, GG Network S.A. czyni intensywne starania na rzecz stworzenia standardu badawczego stacji radiowych. Fakt, że jedno z najstarszych mediów – radio – szturmem zdobywa nowe medium – Internet, świadczy o dużej konwergencji mediów. Gadu-Gadu, z którego korzysta ponad 5 mln użytkowników dziennie wywiera niemały wpływ na popularyzowanie radia w Internecie. Najnowsze dane nt. słuchalności OPEN FM, dostępnego m.in. z komunikatora, potwierdzają, że radio w nowoczesnym wydaniu ma najlepsze lata przed sobą.