Najsilniejszą pozycję ma Radio Open FM (http://open.fm) odbierane przez 3,7 mln słuchaczy miesięcznie. Powstało z przekształcenia Gadu-Gadu Radio, które ruszyło w 2006 r. Sukces Open FM jest od początku związany z najpopularniejszym w Polsce komunikatorem internetowym Gadu-Gadu, programem umożliwiającym darmowe rozmowy w sieci. Ma on 10 mln użytkowników miesięcznie.
- Atutem Open FM jest to, że można nas słuchać ze strony WWW albo włączając GG – mówi rzecznik prasowy Jarek Rybus. – Po uruchomieniu programu nasi użytkownicy uzyskują natychmiastowy dostęp do blisko stu kanałów tematycznych. Pisząc na komputerze, mogą słuchać radia, polecić ulubione piosenki znajomym, zapoznać się z tekstami, kupić płytę.
Specjalnością stacji są kanały 100% Michael Jackson”, 100% Kazik”, Stacja Wschód” z hitami z Rosji i Ukrainy.
– Programy tworzy 14 osób, a baza nagrań zawiera prawie 40 tys. utworów – powiedział Rafał Sokalski, dyrektor programowy Open FM. – W tygodniu dodajemy 150 nowych pozycji, w tym piosenki, które proponują nam słuchacze.
Playlisty powstają na podstawie badań słuchalności. Stacje internetowe mają przewagę nad tradycyjnymi, ponieważ są w stanie zmierzyć słuchalność z dokładnością do jednego słuchacza.
- Liczenie wejść na stronę internetową nie daje pełnej wiedzy. Nasi pracownicy mają bardziej szczegółowe informacje. Dostarczamy ich także reklamo-dawcom, którzy mogą powiązać swoją ofertę z naszymi programami– mówi Jarosław Rybus.
Open FM należy do koncernu medialnego Naspers z RPA, właściciela m.in. Allegro.pl.
Rzeczpospolita,
Jacek Cieśla