Fintecom S.A., właściciel marki Gadu Gadu, przygotowuje się do emisji akcji
Polska spółka Fintecom, właściciel kultowego komunikatora GG (Gadu-Gadu) została przekształcona w spółkę akcyjną Fintecom S.A. w dniu 5 września 2023 i wpisana do KRS. To kolejny, formalny krok ku zbliżającemu się crowdfundingowi GG. Proces przygotowywania się do społecznościowego finansowania rozwoju GG rozpoczął się wiosenną pre-kampanią “Rozpalmy GG!”, podczas której internauci zadeklarowali łączną kwotę 5 mln zł na rozwój komunikatora.
- Przekształcenie dotychczasowej Fintecom Sp. z o.o. – właściciela marki Gadu Gadu – w Spółkę Akcyjną, przybliża dzień, w którym sympatycy GG będą mogli zostać współwłaścicielami marki GG i brać udział w jej rozwoju w Polsce oraz na rynku europejskim – mówi Romuald Remus, prezes zarządu Fintecom S.A. – Co ważne, w ramach crowdfundingu będzie można zostać współwłaścicielem całej spółki Fintecom, która niezależnie od rozwijania GG, prowadzi już od kilkunastu lat działalność finansową na rynku przelewów międzynarodowych, bazując na licencji KNF i mając status Krajowej Instytucji Płatniczej. Swoje doświadczenie z tego rynku wykorzystamy umożliwiając użytkownikom m.in. wygodne płatności w komunikatorze.
GG znane z kultowego dźwięku wiadomości, zabawnych emotek i statusów dostępności oraz opisów, powraca do komputerów i smartfonów użytkowników. W zamian za środki pozyskane drogą finansowania społecznościowego, spółka Fintecom, właściciel GG, planuje przeprowadzić gruntowne zmiany w oprogramowaniu komunikatora, a dzięki temu udostępniać nowe funkcje, również te, o które proszą użytkownicy. Wśród projektów znajdują się m.in. wersja GG dla biznesu, system szybkich płatności GGwallet, ogólnodostępne chatboty AI, czy szyfrowanie end-2-end.
To dzięki Fintecom, legendarna polska marka może rozwijać się nadal i należeć ponownie do polskiego właściciela od 2018 roku. Dzięki temu GG nie podzieliło losu wielu innych znanych polskich marek internetowych, które zniknęły z polskiego krajobrazu. Dzisiaj w Gadu-Gadu zalogowanych jest 1 mln użytkowników rocznie, korzystających z jego wersji mobilnych, na komputer i przeglądarkę.
– Od 2018 roku wprowadziliśmy w GG nowe i polubione przez użytkowników funkcjonalności, jak np. Centrum Powiadomień, profile publiczne i firmowe, wersję angielskojęzyczną, nowe strony www, galerię; wiele rzeczy uprościliśmy, stale poprawiamy obsługę i bezpieczeństwo. Rozpoczęliśmy testy wirtualnego portfela GGwallet oraz prace nad wersją GG dla biznesu. Do dalszego rozwoju zapraszamy akcjonariuszy, również spośród społeczności, już jako współwłaścicieli kultowej marki – mówi Romuald Remus z GG.
Właściwa kampania, a więc zapisy na akcje Fintecom S.A. w ramach crowdfundingu powinna rozpocząć się jeszcze tej jesieni.
Przeprowadzone w lipcu br. roku badanie pokazało, że markę GG nadal zna 91% polskich internautów (badanie Panel Ariadna).
Strona pre-kampanii – https://gg.emiteo.pl/