Użytkownicy najnowszej wersji komunikatora GG mogą sprawdzić swój refleks i poznać zasady bezpiecznej jazdy dzięki specjalnej kampanii przygotowanej przez GG dla PZU.
Kampania o nazwie „Jeżdżę bezpiecznie z PZU” promuje wiedzę o bezpiecznej jeździe samochodem poprzez zabawę. Dzięki przygotowanej przez GG bezpłatnej aplikacji dostępnej w najnowszej wersji komunikatora (GG na komputer i przeglądarkę – http://www.gg.pl/info/ ), użytkownicy mogą zagrać w 4 gry i sprawdzić w nich swój refleks, umiejętność podzielności uwagi, skupienia się na kilku rzeczach równocześnie, a także swoją znajomość przepisów ruchu drogowego.
Najważniejszym wirtualnym testem jest przejazd samochodem przez miasto. Podczas przemierzania internetowych ulic należy wykonać kilka zadań, jak np. w trakcie krótkiego postoju przed przejściem dla pieszych policzyć przechodniów, czy też odpowiadać na pytania kobiety, z którą rozmawia się przez zestaw głośnomówiący. Celem gry jest zwrócenie uwagi na zjawisko „inattentional blindness”, czyli ślepoty pozauwagowej polegające na tym, że w tym samym momencie można się skupić na ograniczonej liczbie zadań. PZU chce uświadomić kierowcom, że nawet podczas rozmowy przez zestaw głośnomówiący lub słuchawkowy ich koncentracja jest ograniczona i ma wpływ na prowadzenie samochodu.
Gry pozwalają na wspólne zdobywanie punktów w grupach do 3 osób, a rywalizacja staje się jeszcze bardziej emocjonująca także z uwagi na rankingi – grupowe i poszczególnych graczy.
PZU przygotował dla najlepszych graczy nagrody, m.in. atlasy samochodowe, a nagrodą dla najlepszej drużyny jest voucher na weekendowy kurs bezpiecznej jazdy.
Aby sprawdzić się w testach i powalczyć o nagrody, należy zainstalować w najnowszym GG bezpłatną aplikację o nazwie PZU dostępną w katalogu aplikacji komunikatora lub pod adresem www.gg.pl/#app/pzu_sa
W działaniach promujących kampanię PZU wykorzystane zostaną banery w oknie rozmowy komunikatora, komunikat startowy oraz inne duże formaty oraz newsletter. Kampania kierowana jest do młodych kierowców z grupy 18-35 lat.
Kampania rozpocznie się 13 marca w sieci GG i trwać będzie do 10 kwietnia. Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy ACR.
Kampania przeprowadzona będzie w komunikatorze GG i serwisach: moto.gadu-gadu.pl, otomoto.pl oraz mojeauto.pl